loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شبهات عزاداری (دوره دو جلدی)

سلسله مباحث اعتقادی 7

ناشر مولف

نویسنده سید مجتبی عصیری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 992

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

دومین جلد کتاب «شبهات عزاداری» در واقع دهمین مجلد از مجموعه تالیفات این نویسنده در حوزه وهابیت پژوهی است. جلد نخست این کتاب در ابتدای سال 1393 منتشر شده بود. 9 جلد قبلی این مجموعه شامل کتاب های «شاخ شیطان»، «آداب مناظره با وهابیت»، «خدای وهابیت»، «پیامبر وهابیت»، «شبهات فاطمیه»، «شبهات غدیر» (در سه جلد) و جلد نخست «شبهات عزاداری» است.

در جلد نخست کتاب شبهات عزاداری، 14 مورد از شبهات مطرح شده توسط وهابیون درباره فلسفه و شیوه های عزاداری شیعیان پاسخ داده شد. در این جلد نیز برخی دیگر از مهم ترین شبهات وهابیت در این مقوله پاسخ داده می شود. به عنوان مثال نخستین شبهه پاسخ داده شده در این کتاب شبهه درباره علم غیب حضرت سیدالشهدا درباره شهادت خود است. وهابیون طرح کرده اند که اگر حضرت امام حسین (ع) درباره قیام عاشورا و شهادت خود در کربلا علم غیب داشته اند، نباید به این مکان می آمدند و در واقع با این کار ــ نعوذبالله ــ خودکشی کرده اند.

از دیگر شبهه هایی که در این کتاب به آن ها پاسخ داده شده می توان به این موارد اشاره کرد: حضرت امام حسین (ع) توسط اهالی کوفه که خود شیعه بودند به شهادت رسیده است و در واقع شیعیان خود، امام خود را کشته اند و در ادامه برای او عزاداری می کنند. شبهه دیگر درباره زیارت قبور ائمه است. وهابیون در این باره می گویند که شیعیان رو به قبور پیشوایانشان و پشت به قبله، سجده می کنند.

همچنین دیگر شبهه مهم پاسخ داده شده این است که از نظر شیعیان زیارت کربلا بیش از حج اهمیت دارد. وهابیت به دلیل آن که منابع مورد وثوق شیعه را قبول ندارد، نباید برای پاسخ به شبهاتشان از این منابع استفاده کرد یا این که اساس پاسخ را نباید بر این منابع قرار دارد. بر این اساس تمام پاسخ های نویسنده با استفاده از منابع مورد قبول وهابیان چون «صحاح سته» و دیگر منابعی از این دست است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما