خبر

    9 کتاب درباره امیرالمومنین (ع) به مناسبت عید غدیر

    در بسته پیشنهادی 9 کتاب درباره امیرالمومنین (ع) به مناسبت عیدغدیر، بیشتر به دنبال روایت غدیر و آشنایی با امام علی (ع) بوده ایم. به امید اینکه مقبول آستان امیرالمومنین علیه السلام بیفتد.

    حاضران این پیام را به غایبان برسانند. این ندای بلند پیامبرخداست که در گذر تاریخ به ما رسیده است. عید غدیر خم، روز ولایت و امامت امیرالمومنین را نسل به نسل، سینه به سینه به فرزندانمان یاد آور می‌شویم و در عید بزرگ شیعیان، تجدید عهدی با مولایمان داریم. پاتوق کتاب فردا به مناسبت عید سعید غدیر، بسته کتاب 《9 کتاب درباره امیرالمومنین (ع) به مناسبت عیدغدیر》 را به شما پیشنهاد می‌کند. تا در این عید بزرگ بیش از قبل با امیرالمومنین (ع) آشنا شویم و قصه ولایت را از ظهر داغ خُم تا عصر ظهور آخرین منجی عالم دنبال کنیم.

    9 کتاب درباره امیرالمومنین (ع) به مناسبت عیدغدیر

     

    1. کتاب خطبه غدیر

    به دنبال چه حرف و سخنی زنده تر از کلام رسول الله هستیم؟ خواندن خطبه غدیر ما را بیش از شنیدن حدیث «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» با ماجرای غدیر آشنا می‌کند. رسول‌الله با شما سخن می گوید، خطاب به شما کلمات وحی را جاری می‌کند و خود را ناگهان در بیابان های خم می‌یابی، آنجا که مولایت دست در دست پیامبر خدا بر بالای جهاز ها ایستاده است. 

    کتاب متن و ترجمه فارسی خطبه غدیر  را هم برای مطالعه خود و هم برای عیدی دادن به دوستان انتخاب کنید. 

     

    2. کتاب جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام

     جاذبه و دافعه علی (ع)، نگاهی سطحی درباره امام را کنار می‌زند و با نگاهی کامل به شخصیت آن حضرت می‌پردازد. امامی که همبازی یتیمان می‌شود، همان امامی است که شمشیر ذوالفقارش در لشکریان دشمن زبان زد است. امامی که از حق خود می‌گذرد، در تقسیم بیت المال با هیچ احدی حتی خویشان و نزدیکان خود مدارا نمی‌کند. این تصویریست از جاذبه قوی امام در برابر دوستداران خدا و نیروی دافعه ایشان دربرابر دشمنان خدا‌‌.

    کتاب جاذبه و دافعه علی (ع) اثر استاد شهید آیت‌اللّه مرتضی مطهری در انتشارات صدرا چاپ شده است و در بسته مطالعاتی 《9 کتاب درباره امیرالمومنین (ع) به مناسبت عیدغدیر》به شما پیشنهاد می‌شود.

     

    3. کتاب قدیس

    قدیس ماجرای یک کشیش مسیحی است که در جستجوی نسخه های خطی نفیس است. حالا کتابی به دستش رسیده است. در بین صفحات کتاب قدیمی با علی (ع) آشنا می‌شود. کسی که کتاب را به دست او رسانده به قتل می‌رسد و این تازه شروع ماجراست. کتاب  قدیس نوشته ابراهیم حسن بیگی است و در انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

     

    4. ناقوس ها به صدا در می آیند

    کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند نیز خلاصه و برشی از کتاب قدیس است که خط داستانی و اتفاقات مهم را حفظ کرده است. کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند، نوشته  ابراهیم حسن بیگی که توسط نشر عهد مانا به چاپ رسیده می‌تواند عیدی مناسبی برای عید غدیر باشد.

     

    5. کتاب الغارات

    غارات به دوره دوم حکومت امیرالمومنین اشاره دارد‌. دوره ای از تاریخ که حوادث پیچیده و دردناکی در دل خود دارد. این کتاب ما را به درک بهتری از حکومت امام و ولی خدا می‌رساند و ما را برای یاری درست امام راهنمایی می‌کند.

    کتاب ترجمه الغارات نوشته ابراهیم بن محمد ثقفی و ترجمه سید محمود زارعی با مقدمه علیرضا پناهیان است. این کتاب توسط نشر بیان معنوی به چاپ رسیده است.

     

    6. کتاب مخفی

    کتاب مخفی روایت یک مرد ایرانیست که برای شفای چشم های کور فرزندش شهر به شهر در جست و جوی طبیب و نسخه درمان است. او وارد شهر مدینه می‌شود و شاهد اتفاق غدیر خم می‌شود. او قلم را برداشته و روایتگر اتفاقات مهمی می‌شود. ماهان ایرانی بر دوش خود بار مسئولیت نقل واقعه غدیر را حس می‌کند و بر سرراهش هزاران توطئه کفار قد علم می‌کند. آیا او موفق می‌سود کتاب مخفی را به دست ایرانیان برساند؟ کتاب مخفی، نوشته مجید پورولی کلشتری است که در انتشارات جمکران به چاپ رسیده است.

     

    کتاب کودک و نوجوان درباره عید غدیر

    عید غدیر باید در ذهن بچه هایمان ماندگار و شیرین ثبت شود. عیدی که آن ها شاد باشند و مهر و محبت امیرالمومنین در دلشان بنشیند. در بسته کتاب《9 کتاب درباره امیرالمومنین (ع) به مناسبت عیدغدیر》ما می‌خواهیم با معرفی کتاب های کودکان و نوجوانان درباره امام علی (ع)،  بچه ها را به شناخت ویژگی های امیرالمومنین (ع) و مرام و منش ایشان آشنا کنیم.

    7. کتاب قهرمان غدیر

    قهرمان غدیر، یکی از کتاب های کودک بسته پیشنهادی《9 کتاب درباره امیرالمومنین (ع) به مناسبت عیدغدیر》است. این کتاب به قلم علیرضا سبحانی نصب نوشته شده است و در انتشارات جمال به چاپ رسیده است. 

    در بزرگ ترین عید شیعیان بچه ها را با ماجراب غدیر خم آشنا کنیم. به آنها بگوییم چرا این روز را جشن می‌گیریم؟ چه ماجرایی در غدیر خم اتفاق افتاده است؟ و امیرالمومنین پدر مهربان همه بچه های عالم چه ویژگی هایی دارد؟ برای بیان این نکات مهم کتاب قهرمان غدیر با زبان قصه به شما کمک می‌کند‌. 

     

    8. کتاب مهراس و ماجراجویی در قصر

    بعضی کتاب ها در نوع خود جدید و جزء اولین ها هستند. کتاب مهراس و ماجراجویی در قصر، اولین کتاب کمیک استریپ است که ماجراجویی تاریخی در شهر مدینه را به تصویر کشیده است. درحالی که شهر مدینه متشنج است و خلیفه کشته شده است. 

    کتاب مهراس و ماجراجویی در قصر ، نوشته بنفشه رسولیان است و در انتشارات مهرستان به چاپ رسیده است. این کتاب با پیوندی جذاب به اتفاق بیعت مردم با امیرالمومنین پس از 25 سال اشاره می‌کند. مهراس و ماجراجویی در قصر می‌تواند کتاب خوبی برای نوجوانان باشد.

     

    9. کتاب زیباترین عید، زیباترین جشن

    در غدیر خم همه جمع بودند. سیل عظیمی از مسلمانان ایستاده بودند تا رسول خدا مسئله مهمی را به آنان ابلاغ کند. پیر و جوان، زن و مرد به گوش بودند. در میان جمعیت بچه هایی بودند که سال ها بعد رویان واقعه غدیر شدند.از زبان بچه های غدیر برای کودکان خود زیباترین عید را به تصویر بکشید. 

    بچه ها در روز عید غدیر چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟ چگونه این روز مبارک را جشن بگیرند؟ کتاب زیباترین جشن روایت حضور بچه ها در جشن های مختلف عید غدیر است. کتاب زیباترین عید؛ زیباترین جشن نوشته سید محمد مهاجرانی است و به صورت یک مجلد در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.

     

    بسته کتاب《9 کتاب درباره امیرالمومنین (ع) به مناسبت عیدغدیر》

    برای تهیه هر یک از کتاب های بسته مطالعاتی 《9 کتاب درباره امیرالمومنین (ع) به مناسبت عیدغدیر》 شامل کتاب های خطبه غدیر، الغارات، دافعه و جاذبه علی (ع)، ناقوس ها به صدا در می آیند، قدیس و قهرمان غدیر می‌توانید به لینک اینجا مراجعه کنید و با تخفیف کتاب های انتخابی خود را تهیه کنید.

    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام