loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بهار بی باران

مشکلات طریقت... (1)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65800 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسندگان این کتاب برآنند تا با درک مفهوم و مراتب و جایگاه "قبض و بسط" به بررسی و طبقه بندی انواع قبض، محاسن و مخاطرات آن بپردازد و با کنار هم نهادن این مباحث که ماخوذ از منابع عرفانی دین و ادب است با زبانی ملموس و عملی، راه گذشتن از حالت "قبض" را به مخاطب خود معرفی می کنند.

بر این اساس، کتاب به پنج فصل تقسیم شده است که موضوعاتی چون، اقسام قبض، خطرات قبض، محاسن قبض و... را دربرمی گیرد. نویسندگان در باب اقسام قبض آن را به چهار دسته ی قبض تنبیهی، تطهیری، قبض استقامت و قبض قهر، تقسیم می کند و در باب خطرات قبض نیز مواردی چون یأس، افسردگی، شک و تردید و... را برمی شمارند.

«یکی از سخت ترین موانع و مشکلات اهل سلوک و نیز کسانی که آرزوی سلوک دارند، قبض یا گرفتگی احوالات است. در این امتحان شخص با حالی روبه رو می شود که حس می کند سینه اش تنگ و درهای آسمان به رویش بسته شده است. خدا صدایش را نمی شنود و جوابش را نمی دهد. قلبش تهی، چشمانش خشک و آهش بی حاصل است …»

حال اگر دلت مبتلای بهار بی باران است و در حسرت قطره آبی به آسمان چشم دوخته ای، با بهار بی باران همراه شو … شاید در پایان، آسمان ببارد و شاید بهارت پرباران شود …
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما