loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چمدانت را بستی؟: 7 سفرنامه جذاب از آسیا تا آمریکای جنوبی

نویسندگان مرتبط : منصور ضابطیان | محمدعلی جعفری | معصومه صفایی راد | سرباز روح الله رضوی | فائضه غفارحدادی | گی دولیل

دل بدهید و چمدانتان را ببنید تا برایتان در بسته پیشنهادی《چمدانت را بستی؟: 7 سفرنامه جذاب از آسیا تا آمریکای جنوبی》 شما را به چند سفر جذاب و متفاوت ببریم. این مطلب حاوی پیشنهاد بهترین سفرنامه های فارسی و برخی ترجمه است.

سه‌شنبه 23 آبان 1402

چمدانت را بستی؟ چیزی به شروع یک سفر پرماجرا نمانده! آماده باش! در پاتوق کتاب فردا میخواهیم چمدان یک سفر فراموش نشدنی را ببندیم و با موسیقی تق تق قطار همراه شویم، کمربندهای ایمنی را ببندیم و از پنجره هواپیما آسمان ابری را تا مقصد تماشا کنیم و یا پا روی پدال گاز بگذاریم و دل به جاد رو به رو دهیم. ما آماده ایم که به یک سفر هیجان انگیز برویم و یا بهتر است بگویم به سراغ یک سفرنامه خواندنی برویم.

سفرنامه خوانی میتواند شما را غرق صدای برخورد موج ها به صخره ها کند. یا در دل کوچه پس کوچه های فلسطین بگردی و از کنار خاخام های یهودی خیره خیره رد شوی. میتوانی طعم غذای مخصوص کره شمالی را بچشی و به مردم سخت کوشش سلام کنی. می توانی در بازار قدیمی شهر لبنان بگردی بی آنکه پایت را از خانه بیرون بگذاری. سفرنامه می‌توانت دستت را بگیرد و تو را به دورترین نقطه کره خاکی ببرد و تو را غرق تماشا کند. شاید حتی به یک شهر یا کشوری سفر کنی که قبلا خودت آن را تجربه کرده ای اما بازهم سفرنامه برایت حرف های نو دارد. باور نمیکنی؟ یک بار امتحانش کن.

سفرنامه چیست؟

سفرنامه ها، فقط خاطرات باقی مانده از سفر یک نویسنده نیست! یک متن شخصی با خاطره های شخصی! سفرنامه ها از فرهنگ شهر و بوم و کشورهایی به شما خبر میدهند؛ از خرده رفتارهایی که هیچ کجای اینترنت نمی توانی آن ها را پیدا کنی! اطلاعات شیرین و جزئی از آدم ها، غذا ها، جشن ها و ساختمان ها و ... انگار که چمدان بسته باشی و برای کشف یک گوشه از این جهان زیبا سفر کنی. اگر عاشق کشف آدم ها، روابط شان با محیط و اتفاقات پیرامون شان هستید، اگر دلتان برای یک سفر با تمام ماحراجویی هایش تنگ شده؛ همین حالا باید یک کتاب سفرنامه بردارید و دل به دریا بزنید.

پیشنهاد سفرنامه ها از پاتوق کتاب فردا

دل بدهید و چمدانتان را ببنید تا برایتان در بسته پیشنهادی《چمدانت را بستی؟: 7 سفرنامه جذاب از آسیا تا آمریکای جنوبی》 شما را به چند سفر جذاب و متفاوت ببریم. این مطلب حاوی پیشنهاد بهترین سفرنامه های فارسی و برخی ترجمه است. کتاب دهکده خاک برسر و سفر به شهر لوزان، چای نعنا و سفر به مراکش، سرزمین مقدس و سفر به فلسطبن اشغالی، کتاب به صرف قهوه و پتیا و سفر به بوسنی و هرزگوین و کتاب  الی‌... و سفر به لبنان،  کتاب از کشمیر تا کاراکاس و سفر به حج، مصر، میانمار و و نزوئلا و کتاب جاده بوتیوب و سفر به سوریه و دمشق. با این کتاب ها آشنا شوید و ببینید دلتان میخواهد به کدام نقطه این کره خاکی سفر کنید.

7 سفرنامه جذاب از 7 نویسنده جوان

بسته کتاب《چمدانت را بستی؟: 7 سفرنامه جذاب از آسیا تا آمریکای جنوبی》را سایت پاتوق کتاب فردا به همه دوستداران سفرنامه و ماجراجویی پیشنهاد می کند.

1. سرزمین مقدس

کتاب سرزمین مقدس به قلم گی دولیل یک سفری است که همه ما دوست داربم تجربه اش کنیم؛ اما تا آزادی غزه میسر نیست! این نویسنده سفری به فلسطین را به زبان طنز کمیک روایت کرده است.

شما از این نویسنده سه سفرنامه دیگر با ترجمه نشر اطراف را نیز میتوانید بخوانید:

2. دهکده خاک برسر

کتاب دهکده خاک بر سر که با لحنی طنز همراه است، خاطرات سفر هجده ماهه‌ به لوزان فائضه غفارحدادی را همراه با فرزند 4 ساله و جنین در شکمش روایت می‌کند.

3. چای نعنا

کتاب چای نعنا نوشته منصور ضابطیان، سفرنامه و عکس های مراکش است. جایی که کمتر اسمش به گوشتان خورده  و شاید هیچ وقت تا همین حالا حتی فکر سفر به این کشور را نکرده باشید ولی خواندن این کتاب و آشنا شدن با مراکشی ها را از دست ندهید.

منصور ضابطیان غیر از این کتاب سفرنانه های دیگری نیز دارد به نام های:

4. به صرف قهوه و پیتا

سفر را با یک پیاده روی متفاوت شروع کنید و در مسیر سفر طعم خوش پیتا را بچشید. معصومه صفایی راد در کتاب به صرف قهوه و پیتا از سفری 10 روزه و آشنایی با مسلمانان ظلم کشیده کشور بوسنی و هرزگوین نوشته است.

اگر از قلم این نویسنده معصومه صفایی راد خوشتان آمد می توانید سفرنامه دیگر آن به نام های زیر را نیز مطالعه کنید:

5. الی...

این سفرنامه در حال و هوای لبنان و آشنایی با یک خانواده گرم و صمیمی فلسطینی همراه است. فائضه غفار حدادی کتاب الی: سفرنامه شامات و حدود سرزمین های اشغالی را نگاشته است. از فائضه غفار حدادی سفرنامه دیگر به نام سر برخاک دهکده روایتی از پیاده روی اربعین نیز منتشر شده است. 

6. از کشمیر تا کاراکاش

کتاب از کشمیر تاکاراکس سفرنامه سرباز روح الله رضوی متولد هندوستان است. او که در حال حاضر در ایران زندگی میکند در این سفرنامه خود از تحربیات خود در حج، خاطرات سفر میانمار و یادداشت هایی از سفر به مصر و نزوئلا نوشته است‌.

7. جاده یوتیوب

کتاب جاده یوتیوب، سفرنامه محمدعلی جعفری به سوریه است. این کتاب بیشتر روایتی جاده ای است و ما را با ماجرای اعزام مدافعین حرم به دمشق همراه می کند. جاده یوتیوب دارای فضای طنز و هم موقعیت های تلخ و غم انگیز است و نقطعه اوج سفرنامه رودر روی کمین تروریست ها رقم میخورد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط